Spørgsmål og svar


Her på siden finder du svar på ofte stillede spørgsmål fra vores gæster.


Hvad er betingelserne for at få gratis annullering med 35 dage til ankomst?
  • Der gælder gratis annullering med 35 dage til ankomst for nye bookinger med ankomst frem til 3. januar 2025. Tjek venligst detaljerne på siden, inden du gennemfører din booking. Annulleringsmuligheder samt dato for senest annullering vil fremgå af dit lejebevis.

Hvordan betaler jeg online og ser status på min betaling?
  • Har du modtaget dit lejebevis/bekræftelse pr. e-mail, så klik på linket i mailen, som fører dig til dit elektroniske lejebevis. Vælg "Betaling" under menupunktet "Rejsedokumenter". Her kan du gennemføre din betaling og se status på dine indbetalinger.

  • Har du modtaget dit lejebevis med brevpost, så indtast den angivne webadresse i adresselinjen i din Internet browser. Vælg "Betaling" under menupunktet "Rejsedokumenter". Her kan du gennemføre din betaling og se status på dine indbetalinger.


Er der dyner og puder i ferieboligen?
  • Der er altid dyner og puder i vores boliger svarende til minimum det antal personer, det er beregnet til.


Må jeg medbringe ekstra børn udover det antal personer ferieboligen er beregnet til?
  • Det er muligt at tage et ekstra barn på under 2 år med, men der er ikke soveplads til barnet. Du kan selv medbringe barneseng eller leje en gennem os via dit elektroniske lejebevis.


Hvordan tilkøber jeg linnedpakke, barneseng, slutrengøring etc.?
  • Har du modtaget dit lejebevis/bekræftelse pr. e-mail, så klik på linket i mailen, som fører dig til dit elektroniske lejebevis. Vælg "Tilkøb serviceydelser" under menupunktet "Rejsedokumenter". Her kan du tilkøbe diverse tillægsydelser.

  • Har du modtaget dit lejebevis med brevpost, så indtast den angivne webadresse i adresselinjen i din Internet browser. Vælg "Tilkøb serviceydelser" under menupunktet "Rejsedokumenter". Her kan du tilkøbe diverse tillægsydelser.


Hvor finder jeg nøglen, hvis jeg ankommer udenfor åbningstid?
  • I lejebeviset er det angivet, hvor du finder nøglen. Er dette ikke tilfældet, vil du ved ankomst til nøgleudleveringsstedet kunne se en beskrivelse af, hvor nøglen befinder sig. Det hænder ofte, at vores gæster ankommer uden for åbningstid, og det er helt problemfrit.


Hvordan angiver jeg, at jeg ønsker at have husdyr med?
  • På forsiden af Danland.dk vælger du "Kæledyr tilladt" under faciliteter til venstre på siden. Herefter er det kun muligt at bestille en feriebolig, hvor husdyr er tilladt. Det koster DKK 275,- pr. husdyr du medbringer. Du betaler ved ankomst til feriecentret.

  • Du kan også vælge, om du vil have kæledyr med, når du vælger lejlighedstype på et specifikt feriecenter. I den blå linje øverst på siden kan du vælge "Ja", "Nej" eller "Ikke vigtigt".


Hvor mange husdyr må jeg medbringe?
  • Det er tilladt at medbringe 2 husdyr. Hvis du ønsker at medbringe flere husdyr, skal du have speciel tilladelse. Kontakt vores hovedkontor mandag - fredag fra 9 - 16 på tlf.: 70 13 16 16. Det koster DKK 275,- pr. husdyr du medbringer. Du betaler ved ankomst til feriecentret.


Hvordan sender jeg en reklamation?
  • Er du i ferieboligen? Kontakt feriecentrets reception eller lokalkontoret. Telefonnummeret står nederst på dit lejebevis.

  • Er du afrejst? Send en e-mail til lejerservice@danland.dk. Angiv dit bookingnummer sammen med reklamationen.


Hvordan oplyser jeg, at jeg er med i en rabatordning?
  • Kontakt hovedkontoret mandag - fredag fra 9 - 16 på tlf.: 70 13 16 16 og oplys hvilken rabatordning du er tilknyttet. Efterfølgende er det ikke muligt at ændre din bestilling. Du kan desværre ikke benytte din rabatordning via vores hjemmeside eller ved telefonisk henvendelse udenfor nævnte åbningstider.


Kan jeg ændre min bestilling til et andet feriecenter?
  • Du kan til enhver tid ændre eller afbestille din booking. Det sker i henhold til de generelle afbestillingsbetingelser jf. Danlands generelle lejebetingelser. Du kan foretage ændringer eller afbestille opholdet via dit online lejebevis. Du kan tilgå dit online lejebevis fra linket i bekræftelsesemailen.


Kan jeg ændre min bestilling til en anden periode?
  • Du kan til enhver tid ændre eller afbestille din booking. Det sker i henhold til de generelle afbestillingsbetingelser jf. Danlands generelle lejebetingelser. Du kan foretage ændringer eller afbestille opholdet via dit online lejebevis. Du kan tilgå dit online lejebevis fra linket i bekræftelsesemailen.