FAQ omkring Corona situationen

Vi holder os løbende opdateret og følger med i udviklingen. Derfor vil vi også løbende opdatere denne side, så du er sikret den rette information. Det betyder dog også, at vi tager forbehold for, at informationerne på denne side kan ændre sig.

Vores kundeservice har i øjeblikket meget travlt, så vi opfordrer til, at du søger information her på siden.

OBS!

Hos Danland følger vi sundhedsmyndighedernes anbefalinger i forhold til corona og har begrænset adgangen til visse fællesfaciliteter. Det varierer fra feriecenter til feriecenter, hvad der er åbent og lukket.

Kontakt derfor feriecentrets reception direkte for yderligere oplysninger omkring hvilke aktiviteter, der er tilgængelige og hvilke forholdsregler, der er.

Receptionen i feriecentret er bemandet, der kan dog forekomme andre åbningstider.


Spørgsmål og svar

Vi har samlet nogle af de spørgsmål, vi modtager for tiden.

Er fællesfaciliteterne tilgængelige på feriecentret?

Alle vores badelande og pools er åbne. Vi følger myndighedernes retningslinjer iht. restriktioner omkring øget rengøring og kapacitet. Saunaer og spabade kan dog være lukket på de enkelte feriecentre. Der skal bæres mundbind ind til omklædning og ud fra omklædning. Desuden holdes mange aktivitetsrum lukket grundet Covid-19.

Tag direkte kontakt til det feriecenter, hvor du ønsker at holde din næste ferie, hvis du har spørgsmål til deres faciliteter.

Vi skal mere end 10 personer afsted, hvordan er vi stillet?

Uanset hvor højt eller lavt forsamlingsforbuddet er, så betragtes ferieboliger som private boliger. På den baggrund er det op til gæsterne selv at vurdere hvor mange personer, det er ansvarligt at samles i ferieboligen. Derfor er det heller ikke muligt at annullere bookinger på ferieboliger under reglerne om force majeure. Det betyder, at de normale annulleringsbetingelser gælder jf. Lejebetingelser.

Du kan læse mere om forsamlingsforbuddet på coronasmitte.dk

Hvordan er rengøringen i ferieboligen?

Vores ferieboliger bliver altid gjort grundigt rene, når vores gæster rejser tjekker ud. Vi gør alt, hvad vi kan for at reducere smitterisikoen i ferieboligerne. Som udgangspunkt har myndighederne anbefalet, at almindelig rengøring med aftørring og støvsugning er tilstrækkelig.

Vi har valgt at indføre følgende sikkerhedsforanstaltninger, som gennemføres hver gang vi rengøre og kontrollerer ferieboligen inden indflytning:

  • - Alle kontaktflader aftørres med spritservietter. Herunder bl.a. dørhåndtag, blandingsbatterier, lyskontakter, fjenrnbetjeninger og toiletsæder.
  • - Vi skifter klude mellem hver feriebolig
  • - Vi foretager ekstra udluftning, mens vi er i ferieboligen

Hvordan skal du forholde dig, hvis du bliver smittet inden ankomst?

I tilfælde af, at du bliver smittet med covid-19 inden ankomst, henviser vi til Gouda Rejseforsikring jvf. Lejebetingelserne.

Hvordan skal du forholde dig, hvis du bliver smittet under ferien?

Hvis du bliver smittet på din ferie, bedes du søge lægefaglig hjælp via akuttelefonen. De vil guide dig. Samtidig skal du telefonisk informere receptionen om situationen.

Jeg har booket en feriebolig, men vil gerne annullere - kan jeg det?

Med mere end 35 dage til ankomst kan du annullere dit ophold i feriebolig mod et annulleringsgebyr (ekskl. administrationsgebyr).

De gældende regler for annullering, finder du i Lejebetingelserne pkt. 3 .



Hvis du har spørgsmål om covid-19 skal du først og fremmest søge information på hjemmesiden coronasmitte.dk og ellers ringe til corona-hotlinen på +45 70 20 02 33.